Nu-s enciclopedie. Sau om care să știe. Dar, stând la o șuetă; Am scos din eprubetă; Trei paie de cultură.

Și niscaiva untură. Apoi, am dat un log. Și am creat un blog! Enjoy! Sper că vă place;) Altul nu voi mai face:))

duminică, 14 iulie 2013

Maksim Mrvica

M-am gândit că printre articolele acestui blog, s-ar încadra foarte bine și câteva pe parte de muzică clasică sau cu note clasice. Și de aceea am ales să vă spun câteva cuvinte despre Maksim Mrvica, un pianist croat, pe care eu, personal, îl apreciez pentru stilul lui aparte și pentru muzica și acordurile pe care le îmbină, creând un paradox între clasic și modern, între un stil conservator și unul rebel.
A început să cânte la pian de la vârsta de nouă ani și tot de la acea vârstă a și început să și concerteze. Însă, prima lui performanță a avut loc trei ani mai târziu, cântând Haydn în C major.


Au urmat cinci ani la Academia de Muzică din Zagreb și un an la Conservatorul din Budapesta, unde a și câștigat concursul și premiul internațional de pian. În anul 2000 se mută la Paris iar anul următor câștigă concursul de pian Pontoise.
La scurt timp după întoarcerea în Croația, lumea începe să-i cunoască talentul iar premiile și concertele curg lanț, mai cu seamă în Singapore, China, Taiwan și inclusiv în America, unde apare la MTV awards.
Vă invit să ascultați câteva din piesele lui. Personal, îl apreciez ca pianist pentru că a adus un aer aparte în muzica clasică: un bărbat rebel cu un pian alături.


Enjoy;)








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu